Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je alles wat je wilt weten over #helpdehoreca.

Algemeen

Wat is Help de Horeca?

Voor wie is Help de Horeca?

Hoe werkt Help de Horeca?

Wat doet de horecabranche zelf om horecaondernemers te ondersteunen?

Is het platform Help de Horeca veilig?

Hoe wordt er omgegaan met mijn persoonsgegevens?

Ik wil mij graag aanmelden als partner bij Help de Horeca, hoe kan dit?

Mijn vraag staat hier niet tussen, hoe kan ik persoonlijk contact opnemen?

Horecaondernemers

Hoe kan ik als ondernemer meedoen aan Help de Horeca?

Zijn er tips om waardebonnen te verkopen voor mijn zaak?

Welke gegevens van mijn horecazaak zijn nodig om mee te doen?

Wanneer en op welke manier ontvang ik het geld voor de waardebonnen die gekocht zijn voor mijn zaak?

Ik heb geld gestort gekregen, maar ik zie niet van welke waardebonnen

Gelden de gekochte waardebonnen als omzet en heeft dit invloed op de overheidsmaatregelen rondom omzetderving?

Verschuiven we hiermee niet het probleem?

Hoe kan ik gekochte bonnen voor mijn zaak verzilveren wanneer de koper mijn zaak bezoekt?

Kan ik als ondernemer ook een korting of extra tegoed geven op mijn waardebon?

Heb ik als ondernemer toegang tot de gegevens van de consument die de waardebon aanschaft, om in de toekomst de gast weer te kunnen benaderen?

Kan ik me ook weer uitschrijven als ondernemer?

Hoe lang duurt het voordat mijn zaak online staat, nadat ik mij heb aangemeld als horecaondernemer?

Ik heb mij aangemeld als horecaondernemer maar mijn zaak staat er nog niet tussen, hoe kan dat?

Hoe kan ik mijn gegevens, zoals de naam van mijn zaak of mijn rekeningnummer wijzigen?

Kan ik als horecaondernemer zelf een mooi ontwerp maken voor mijn waardebon?

Kan ik als horecaondernemer mijn deelname ook delen op mijn eigen website en social media kanalen?

Kan ik als horecaondernemer ook een arrangement aan bieden?

Is het voor alle type horeca mogelijk om deel te nemen op het platform?

Mijn horecaonderneming stond op helpdehoreca.nl maar is niet meer zichtbaar

Mijn bedrijf staat twee keer op helpdehoreca.nl

Ik heb meerdere vestigingen, hoe werkt dat?

Blijft het gratis/loopt het automatisch af wanneer de horeca weer open gaat?

Consumenten

Vanaf wanneer kan ik als consument waardebonnen aanschaffen?

Welke horecaondernemingen doen er mee?

Tot wanneer kan ik mijn waardebon verzilveren?

Kan ik mijn tegoedbon annuleren?

Wie staat er garant mocht een horecaondernemer failliet gaan terwijl ik een waardebon heb gekocht voor die zaak?

Hoe ontvang ik de waardebon na mijn aankoop?

Ik heb geen waardebon ontvangen, wat moet ik doen?

Kan de waardebon ook gedeeltelijk verzilverd worden?

Kan ik ook een tegoedbon cadeau doen?

Gaat de volledige waarde van de bon naar de ondernemer?

Op welke manier kan ik de voucher betalen?

Blijft het gratis/loopt het automatisch af wanneer de horeca weer open gaat?

Kan ik als consument zelf beslissen voor welk bedrag ik een waardebon aankoop?

Zijn er nog extra kosten aan verbonden voor mij als consument?

Kan ik een persoonlijk berichtje achterlaten voor de horecaondernemer als ik een waardebon koop?

Kan ik de waardebon ook gebruiken voor afhalen en/of bezorging?

Partners

Dit initiatief is mogelijk gemaakt door:

KHN logo Gifty logo
Toon alle partners