Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je alles wat je wilt weten over #helpdehoreca.

Algemeen

Wat is Help de Horeca?

Voor wie is Help de Horeca?

Vanaf wanneer kan ik mij aanmelden als horecaondernemer?

Hoe werkt Help de Horeca?

Hoe kan ik gekochte bonnen voor mijn zaak verzilveren wanneer de koper mijn zaak bezoekt?

Hoe kan ik als ondernemer meedoen aan Help de Horeca?

Welke gegevens van mijn horecazaak zijn nodig om mee te doen?

Op welke manier ontvang ik het geld wanneer er een waardebon voor mijn zaak wordt gekocht?

Is het platform Help de Horeca veilig?

Hoe wordt er omgegaan met mijn persoonsgegevens?

Welke horecaondernemingen doen er mee?

Wat doet de horecabranche zelf om horecaondernemers te ondersteunen?

Kan ik als ondernemer ook een korting of extra tegoed geven op mijn waardebon?

Kan ik me ook weer uitschrijven als ondernemer?

Tegoedbon

Vanaf wanneer kan ik als consument waardebonnen aanschaffen?

Tot wanneer kan ik mijn waardebon verzilveren?

Kan ik mijn tegoedbon annuleren?

Wie staat er garant mocht een horecaondernemer failliet gaan terwijl ik een waardebon heb gekocht voor die zaak?

Hoe ontvang ik de waardebon na mijn aankoop?

Ik heb geen waardebon ontvangen, wat moet ik doen?

Kan de waardebon ook gedeeltelijk verzilverd worden?

Kan ik ook een tegoedbon cadeau doen?

Gaat de volledige waarde van de bon naar de ondernemer?

Betalen

Op welke manier kan ik de voucher betalen?

Andere vragen

Mijn vraag staat hier niet tussen, hoe kan ik persoonlijk contact opnemen?

Ik wil mij graag aanmelden als partner bij Help de Horeca, hoe kan dit?

Verschuiven we hiermee niet het probleem?

Heb ik als ondernemer toegang tot de gegevens van de consument die de waardebon aanschaft, om in de toekomst de gast weer te kunnen benaderen?

Gelden de gekochte waardebonnen als omzet en heeft dit invloed op de overheidsmaatregelen rondom omzetderving?

Blijft het gratis/loopt het automatisch af wanneer de horeca weer open gaat?

Kan ik als consument zelf beslissen voor welk bedrag ik een waardebon aankoop?

Hoe lang duurt het voordat mijn zaak online staat, nadat ik mij heb aangemeld als horecaondernemer?

Hoe kan ik mijn gegevens, zoals de naam van mijn zaak of mijn rekeningnummer wijzigen?

Kan ik als horecaondernemer zelf een mooi ontwerp maken voor mijn waardebon?

Kan ik als horecaondernemer mijn deelname ook delen op mijn eigen website en social media kanalen?

Kan ik als horecaondernemer ook een arrangement aan bieden?

Is het voor alle type horeca mogelijk om deel te nemen op het platform?

Mijn horecaonderneming stond op helpdehoreca.nl maar is niet meer zichtbaar

Mijn bedrijf staat twee keer op helpdehoreca.nl

Ik heb meerdere vestigingen, hoe werkt dat?

Zijn er nog extra kosten aan verbonden voor mij als consument?

Partners

Dit initiatief is mogelijk gemaakt door:

KHN logo Gifty logo
Toon alle partners